2010 – Mål

Här är mina mål för 2010. Jag har försökt grupperat dom för att ge någon form av struktur. Några har haft synpunkter på att jag har många mål vilket kan vara rätt. Vissa mål är dock delmål mot några av dom andra målen, vilket kanske inte framgår så tydligt.

Personliga

  • Tydliggöra mina mål och göra mig själv ansvarig. Blogg och denna postning. Mål OK!
  • Följa upp mina mål. Blogg och Funbeat. På plats. Enligt plan.
  • 1 maj ska jag väga 80 kg. Då är jag lika lång och lika tung som Cancellara. Vad kan gå fel? Inte enligt plan!
  • Innan årets utgång sak övergripande träningsplan finnas fram till semestern. Detaljplan för 4-veckorsperiod görs löpande. Mål OK!
    Träningsupplägg första halvåret 2010.
    Januari
    Kommande veckor i Morrisupplägget
    Kommande fyra veckor
  • Ordna en lokal ”Tour de Oetzi”. Mål OK!
  • Cykla en episk tur på Kinnekulle eller Omberg i maj. Midsommar på Kinnekulle. Säger ok!
  • 20 minuters W/kg = 4 inför cyclocross-säsongen. Inte i närheten!

Träning

  • 15 februari ska jag köra 2×20 minutersintervaller på 280 W. Inte enligt plan!
  • 15 april ska jag köra 2×20 minutersintervaller på 290 W. Inte enligt plan!
  • 15 juni ska jag köra 2×20 minutersintervaller på 300 W. Inte enligt plan!
  • Varje vecka från och med 1:a mars så ska jag cykelpendla fram och tillbaka jobbet minst en gång i veckan. Enligt plan.
  • Varje vecka från och med 1:a april så ska jag cykelpendla fram och tillbaka jobbet minst 2 ggr i veckan. Inte enligt plan! – Jag klarade helt enkelt inte den träningsmängden.

2010-10-16: Jag låg konstant cirka 10 W efter målet i februari – april. Sedan gick min form ner snarare än ökade, så 15 juni var det snarare mer än 10 W skillnad.

Evenemang, randonneur och motionslopp

Se separat planering som möter detta: Vårens cykling a.k.a. överambitös planering igen.

  • Vätternrundan under 8 timmar med Happymtb. Var där och misslyckades.
  • Minst ett 200 km brevet. Enligt plan!
  • Minst ett 300 km brevet. Inte enligt plan.
  • Ett 400 km brevet. Inte enligt plan.

Tävlingar

Se separat planering som möter detta: Vårens cykling a.k.a. överambitös planering igen.

  • Minst ett SM under året.
  • Minst en tvådagarstävling/tävling två dagar på raken. Inte enligt plan.
  • Minst fyra långlopp MTB.(Antagligen Kolmården, Långa Billingen, Mörksuggan, Cykelvasan) Inte enligt plan.
  • Mörksuggan – Bättre än 30:e man H40. Inte enligt plan.
  • Minst ett landsvägslopp tävling. Inte enligt plan.

Inför 2011

Vasaloppet. Anmäld.

Redo för Paris – Brest – Paris. Tveksamt.

Publicerat på december 9, 2009, i Cykel, Cykelträning, Träning. Bokmärk permalänken. 8 kommentarer.

  1. Inga dåliga mål verkar det.

    Mina tankar kring detta:
    1. Kanske lite för många för att få tillräcklig fokus, eller vad gör det att missa ett när du har 15 andra…
    2. Släpp VR under 8. Det är för farligt. Går inte att köra under 8 utan att ta chanser – tyvärr.
    3. Vet inte om 300 W är mycket men du går upp 7% på 4 månader. Är du på en rel låg nivå nu? Annars är 7% MYCKET!

    /Lance

    • 1. Riktigt Lance. Vissa av målen är ganska enkla och faller ut ganska lätt. Så det är endast två som har prestationskrav.
      2. Jag åker på förmiddagen. Men visst du har rätt. Det är kanske inte det sundaste.
      3. Det är ungefär 30-40 W på 4 månader. Det är rätt mycket. Men 20W ska jag ha ganska enkelt. Men det är på gränsen till vad som går.

  2. Lång lista… Jag borde utmanna dig för att få igång mig själv. Hur lång är du Anders?? 188 cm? Just nu väger jag…. för mycket…. 80 vore kanon.

    Vilken Wattmätare har du?

    //T

  3. Tobias. Jag är 186 cm. Småfet gubbe, men har nog lite mer muskelmassa än den typiske konditionsidrottaren. Jag har nog svårt att nå ner under 80kg, men dit vore kul.

    Jag mäter Watt på trainer enbart som det är idag. Som du kommer märka om du hänger med här en stund så är jag grymt intresserad av Wattbaserad träning och om pengana räcker så blir det nog ett nav, eller någon av dom nya wattmätarna på marknaden under 2010.

    Wattmätning på trainer funkar kanon. Har varit och mätt upp på Aktivitus. Hans kalibrerade cyklar och min traner matchar bra.

    Jag kan skriva lite mer om hur jag gör med trainern i en separat post.

    Utmana mig. Jag lägger all training på Funbeat om du vill mäta dag för dag!

  1. Ping: Söndagsläsning – Träningsupplägg första halvåret 2010 « Mr 29er's Blog

  2. Ping: Måluppföljning « Mr 29er's Blog

  3. Ping: Träningsupplägg fram till VR « Mr 29er's Blog

  4. Ping: Året som gick – Mitt cykelår alltså « Mr 29er's Blog

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: