Dagens träning

Javisst, jag går helt emot innehållet i Aftonbladets artikel ”Läkare varnar: Träna i dag en dålig idé” och lämnar troligen er läsare helt chockade. Men så är det, det är här på bloggen ni hittar de kraftigaste avvikelserna från det normala.

Dagens pass på Crossfit.com var lite lockande eftersom jag hade planer på att köra ben men också vill ha upp flåset lite. Så jag tänkte skala ner passet lite men först börja med lite kettlebellstegar.

Medelpass idag.

  • Uppvärmning
  • 1x{1, 2, 3} + 4x{1, 2} 24 kg kb.
  • Pull-ups parallellt i samma stege.

 

Redan under uppvärmningen testade jag overhead squats som var en del i Crossfit-passet. Det var skitsvårt och jag bestämde mig för att tänka om. Körde i stället:

  • Swings – dubbelhandsfattning – 10 min 100 reps 32 kg kb.
  • Hopprep 7:30 (inga ”double unders” utan vanligt) 350 st
  • Swings – enhands – 5 min 50 reps 24 kg kb.

Ryggen är lite halvirriterad men swings funkar riktigt bra. Tunga swings med 32 kg kettlebell är en intressant träningsform. Det frestar på rejält på många muskler och flåset.

Det känns som jag börjar komma i lite bättre form även om det är en bit kvar till rimliga träningsnivåer.

Publicerat på december 26, 2010, i Kettlebell och Crossfit, Träning. Bokmärk permalänken. Lämna en kommentar.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: