Lite starkare idag. Lite!

Ja förra veckan var någon sorts rekord i gubbkroppskänningar. Jag började veckan på tisdagen med, för mig, tunga marklyft. På onsdagen körde jag intervall på roddmaskin och blev skittrött. Genom dom här två passen hade jag lagt en stabil grund för fyra dagar i Sälen. Vid lunchtid på torsdagen var jag i backen och åkte för första gången och då var jag totalt motoriskt trasig. Jag fick lite bättre ordning på kroppen under dagen men skidåkningen funkade inget vidare. Alva och jag gjorde några åk med käpp, dvs jag hjälper henne lite genom att vi har en käpp mellan oss. Det svider alltid lite extra i benen då man måste bromsa åt barnen också.

På fredagen var det i princip heldag i Stöten, eller Sparken, som barnen kallar stället. Då åkte vi med kusinerna och även om det var avbrott i åkningen och jag slapp bromsa barn så tog det på gubbkroppen. Nu hade träningsvärken från början av veckan klingat av lite medan det dykt upp mycket nya intressanta muskler i både överkroppen och på framsidan av låren.

Lördag och nya tag i backen. Många timmar plus lite längdåkning gjorde susen. Skidåkningen funkade bättre och bättre samtidigt som benen blev tröttare och tröttare. Många åk med Alva och käpp i rätt branta backar gjorde inte saken bättre.

I söndags så var Tova, vår stora tjej, inte 100% så Alva och jag gjorde några åk i backen. Sedan vek Alva ner sig och jag åkte själv några åk. Det var extremt snabba backar och jag blev helt andfådd av att åka ner. Det var så illa att jag fick vila en kortis innan jag åkte upp i liften igen.

Så, då hade gubbkroppen fått så den teg! I går när vi kommit hem efter en lång biltur bad jag min sambo om lite massage och när hon tryckte lite lätt på framsidan av låren var det nära till lipen. Jag tycker jag känner igen det här. Utförsåkning gör alltid så här med min stackars kropp. Jag blir liksom helt jävla söndertuggad.

Men idag är det början på en ny vecka!

Publicerat på januari 31, 2011, i Träning. Bokmärk permalänken. 2 kommentarer.

  1. Vad håller du på med för träning Anders? Om du inte pallar skidåkning en dag måste du tänka om. Vi åkte non-stop i stort sett lördag 9-16 med kort lunch. Igår 10 km löpning – no problem. Tror du kör för mycket benböj utan att springa nåt emellan…

  2. Ivan, jag körde torsdag-söndag med skidåkning. En dag blir man väl inte trött av! 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: